Wednesday, August 20, 2008

Kopak?

Assalamualaikum..



Ahha.bertemu kembali..tajuk kita kali ini adalah kopak. bukan kopek ok?. jgn di salah gunakan pulak ayat tersebut..kehkeh. kopak ni istilah dia berkait rapat dengan duit. sama dengan bila korang takda duit la tue..kering². xpun jatuh miskin papa kedana.
lebey kuang mcmtu la maksud dia..

So, ape kena mengena ngan gua pulak pasal isu kopak nie?. mmg ada kena mengena sgt ngan gua, sebab gua mmg tenga kopak sgt nie. maybe ada yg da tau. ada lah seketul dua yg da tau gua tenga kopak skang nie..hehe. jgn gelak pulak oi. gua lastik jugak kang..

Tapi biasalah kan..nak akhir² bulan nie, mmg saket laa..gua seap berutang ngan ah long kat opis ni sen..xmacam cibai lagi?. yelah, sapa suwuh gua pegi sana sini. costing beb. mampus la gua..xkan nak tolak moto kut nanti kat tepi jalan tuh..x selamba je lagi aweks² yang nampak gua tolak moto tu pandang gua slack je?. hatii panasss beb.

Lagi satu, isu minyak. gua xpaham betul la dengan kerajaan Malaysia neh..negara minyak, tp minyak mahal. ape kejadahnya diorang yang dekat atas² nie buat. nak bagi rakyat makan pasir ker?. wa ni ok lagi lah..makan minyak je tiap² ari..yang rakyat² duduk dekat kampung ker felda nie?. mati woo..

moral : berjimat cermat lah selalu, walaupun korang tau skrang nie mmg xboleh nak jimat cermat dah..

1 comment:

~|| iezanief ||~ said...

gua nk gelak gak... sbb konfirm lu x bleh nk lastik gua nyer.. hahahha.. :))